TheJakartaPost

Please Update your browser

Your browser is out of date, and may not be compatible with our website. A list of the most popular web browsers can be found below.
Just click on the icons to get to the download page.

Jakarta Post

Indonesian woman to represent Asia-Oceania in Arctic Circle expedition

Dewi has previously climbed 20 mountains across the nation, including Mount Slamet, Mount Sumbing, Mount Gede Pangrango, Mount Kerinci and Mount Ambon.

News Desk (The Jakarta Post)
Jakarta
Thu, January 9, 2020

Share This Article

Change Size

Indonesian woman to represent Asia-Oceania in Arctic Circle expedition Dewi Anggraini Nurfadilah. (Via Fjallraven/File)

T

hirty-year-old explorer Dewi Anggraini Nurfadilah is set to conquer the Arctic Circle on Fjällräven Polar 2020, an annual international expedition held by Swedish outdoor brand Fjällräven. 

Dewi, who was chosen through online voting, will represent the Asia-Oceania zone (Indonesia, Malaysia, Vietnam, Philippines, Singapore, Thailand, Australia and New Zealand) alongside Singaporean explorer Hadi Rosman, who was picked by the jury.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dewi Anggraini Nurfadilah (@dewianurfadilah) on

In a statement released on Thursday, Dewi expressed her gratitude for the opportunity to fly the Indonesian national flag on the expedition.

Read also: What Agnez Mo got right about being Chinese-Indonesian

Alhamdulillah [thank God], my dream to fly our red and white flag on the global scene through Fjällräven Polar’s Arctic Circle Expedition has come true. I am also proud to be the first Indonesian woman to take on the Arctic Circle in this event,” she said. 

Dewi has previously climbed 20 mountains across the nation, including Mount Slamet, Mount Sumbing, Mount Gede Pangrango, Mount Kerinci and Mount Ambon. She regularly shares her travel experiences to her 46,900 followers on Instagram, with her Fjällräven Polar 2020 announcement post commented by more than 300 people.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaikum, Selamat Pagi Indonesia 🇮🇩🇮🇩🇮🇩 • Pagi ini saya ingin menginformasikan bahwa pada Tgl 7 Januari 2020 Juri @fjallravenofficial telah mengeluarkan pengumuman Pemenang "Fjallraven Polar 2020" dari semua Region • Dan yang Luar Biasanya, Setelah tahun lalu @willykurniawanid telah berhasil menjadi orang pertama yg mengibarkan Sang Merah Putih di lingkar arktik dalam event ini. • Puji syukur Indonesia kembali berhasil masuk dalam list nama-nama pemenang tersebut melalui saya Dewi Anggraini Nurfadilah sebagai wakil dari Indonesia untuk Region Asia/Oceania dan akan menjadi Wanita Pertama Indonesia dalam event ini yang akan mengibarkan bendera merah putih di lingkar arktik pada April 2020 mendatang. • Alhamdulillah... Akhirnya setelah Kerja Keras, Perjuangan selama 1 bulan dan penantian selama 3 minggu terbayar sudah. Perjuangan ini untuk Indonesia dan mewakili Wanita Indonesia semoga menjadi simbol semangat untuk semua Wanita Indonesia • Dan sekali lagi saya ingin berterimakasih yang sebesar2nya kepada Keluarga, Sahabat, Media, Publik Figur, Gubernur DKI Jakarta, Walikota Depok, Tokoh Masyarakat, Akun2 Komunitas Pecinta Alam, dan juga Warga Indonesia yg sudah memberikan dukungan, Saya tidak akan berada di posisi saat ini tanpa dukungan dari kalian semua 🙏🏻🇮🇩🇮🇩🇮🇩 • Dan perjuangan saya masih berlanjut untuk dapat bertahan di dinginnya suhu ekstrim lingkar arktik nanti, dengan menggunakan Dogsled masuk kedalam lingkar arktik sejauh 300KM. • Mohon Doa nya semoga Ekspedisi lingkar arktik ini diberikan Kelancaran, Kesehatan dan juga Keselamatan hingga kembali ke Tanah Air, aamiin DREAM BIG, WORK HARD, and MAKE IT HAPPEN

A post shared by Dewi Anggraini Nurfadilah (@dewianurfadilah) on

“To be able to participate in Fjällräven Polar 2020 proves that results will never betray hard work,” she stated. (vel/kes)

{

Your Opinion Matters

Share your experiences, suggestions, and any issues you've encountered on The Jakarta Post. We're here to listen.

Enter at least 30 characters
0 / 30

Thank You

Thank you for sharing your thoughts. We appreciate your feedback.